Referenties

  • De Sluiskiltunnel: Mooi Werk Van Boorbara
  • De Sluiskiltunnel: Mooi Werk Van Boorbara
  • De Sluiskiltunnel: Mooi Werk Van Boorbara
  • De Sluiskiltunnel: Mooi Werk Van Boorbara
  • De Sluiskiltunnel: Mooi Werk Van Boorbara
  • De Sluiskiltunnel: Mooi Werk Van Boorbara

23.05.2013

De Sluiskiltunnel: mooi werk van Boorbara

Om het verkeersknelpunt tussen Terneuzen en Gent te ontlasten wordt op dit moment een tunnel gerealiseerd; De Sluiskiltunnel. De geboorde tunnel met twee buizen wordt zo’n 1330 meter lang, heeft een doorsnede van 11 meter en het diepste punt ligt op 34 meter diepte.

De tunnelboormachine (Boorbara gedoopt) start en eindigt door een dichtblok van cement, zodat de boor een goede aansluiting heeft op de inritten. Wij hebben vervolgens de aansluiting tussen de dichtblokken en de damwandschermen waterdicht gemaakt d.m.v. injecties met MBA-4. Op deze wijze kon zonder wateroverlast het benodigde gat in de damwand worden gebrand.

Lees hier meer over de theorie achter de gebruikte techniek